Jednorazowe świadczenie pieniężne dla obywateli z Ukrainy
Obywatelowi Ukrainy, którego pobyt w Polsce został uznany za legalny i który został wpisany do rejestru PESEL, przysługuje pomoc w postaci jednorazowego świadczenia pieniężnego w wysokości 300 zł na osobę.
Jednorazowe świadczenie ma na celu wsparcie obywateli Ukrainy, którzy przybyli do Polski od 24 lutego 2022r. w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa. Świadczenia przeznaczone jest na utrzymanie, w szczególności na pokrycie wydatków na żywność, odzież, obuwie, środki higieny osobistej oraz opłaty mieszkaniowe.
Kto może otrzymać świadczenia
- obywatele Ukrainy, którzy przybyli na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bezpośrednio z terytorium Ukrainy w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium tego państwa,
- obywatel Ukrainy posiadający Kartę Polaka, który wraz z najbliższą rodziną z powodu tych działań wojennych przybył na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- małżonek obywatela Ukrainy, o ile przybył on na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bezpośrednio z terytorium Ukrainy w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium tego państwa,
- dzieci obywateli wymienionych w pkt 1, 2 i 3.
- Pomoc nie jest uzależniona od dochodu, a jej przyznanie nie wymaga wydania decyzji. Świadczenie po jego przyznaniu jest realizowane w sposób wskazany przez wnioskodawcę w złożonym wniosku.
Wysokość świadczenia
- Wysokość świadczenia wynosi 300 zł na każdą osobę, pełnoletnią oraz dziecko i płatne jest jednorazowo.
Gdzie składać wnioski o wypłatę świadczenia
Osobiście w godzinach pracy Urzędu od 7.30 do 15.30.
Urząd Gminy Lelkowo
Referat Spraw Społecznych
Tel: 55 244 82 87
za pośrednictwem poczty, wysyłając na adres:
Urząd Gminy Lelkowo
Lelkowo 21
14-521 Lelkowo
w formie elektronicznej:
za pośrednictwem Portalu ePUAP jako pismo ogólne do urzędu wybierając w wyszukiwarce Urząd Gminy Lelkowo .
Należy także mieć ze sobą dokumenty (swoje i dzieci).
- dokument stanowiący podstawę przekroczenia granicy - rodzaj, seria i numer dokumentu (np. paszport)
- informacja o dacie wjazdu na terytorium Polski
- numer PESEL (należy mieć ze sobą powiadomienia o nadaniu nr PESEL wydane przez Urząd Gminy)
Dodatkowo prosimy o podanie przez osobę składającą wniosek następujących danych, które ułatwią nam kontakt i przyspieszą wypłatę (o ile je posiada):
- numer telefonu polskiego operatora
- adres poczty elektronicznej
- numer polskiego konta bankowego
Więcej informacji można uzyskać bezpośrednio w Referacie Spraw Społecznych lub pod nr telefonu 55 244 82 87.