Wersja obowiązująca z dnia
Ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
Miejsce załatwienia:
Referat Rozwoju Gospodarczego, pokój nr 10, na pierwszym piętrze Urzędu Gminy Lelkowo.
Telefon kontaktowy:
+48 55 244 81 28
Adres e-mail: sekretariat@uglelkowo.pl
Sposób załatwienia sprawy:
- Złożenie wniosku o ustalenie warunków zabudowy lub o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Wszczęcie postępowania.
- Sprawdzenie wniosku pod względem braków formalnych.
- Wezwanie do uzupełnienia braków formalnych we wniosku, a w przypadku niestwierdzenia braków formalnych - oględziny terenu objętego wnioskiem.
- Sporządzenie projektu decyzji o ustalenie warunków zabudowy lub o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego przez osobę uprawnioną zgodnie z art. 5. ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503).
- Uzgodnienie ww. projektu decyzji zgodnie z art. 53. pkt 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503) jak również przekazanie projektu decyzji wnioskodawcy celem zapoznania się i ew. wniesienia uwag.
- Po otrzymaniu uzgodnień i/lub opinii od organów - poinformowanie stron o zebranym materiale dowodowym. W przypadku wniesienia uwag przez wnioskodawcę – ewentualne naniesienie zmian w projekcie i ponowne wysłanie projektu celem uzgodnienia (pkt. 7.).
- Wydanie decyzji.
Termin załatwienia:
- Do 21 dni w przypadku wolno stojących, nie więcej niż dwukondygnacyjnych budynków mieszkalnych jednorodzinnych o powierzchni zabudowy do 70 m2, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane, a budowa jest prowadzona w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych.
- Do 30 dni w przypadkach innych niż wyżej wymienione.
- Do 60 dni w sprawach szczególnie skomplikowanych.
- Czas załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu zgodnie z art. 35. § 5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.) „Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów doręczania z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2. pkt 7. ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. poz. 2320), okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.”
Wymagane dokumenty:
- Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej) – jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
- Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej – jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Mapa zasadnicza lub, w przypadku jej braku, mapa ewidencyjna w postaci elektronicznej, w obowiązującym państwowym układzie odniesień przestrzennych lub w postaci papierowej.
- Określenie granic terenu objętego wnioskiem, jeśli teren inwestycji stanowi część działki ewidencyjnej lub działek ewidencyjnych, przedstawione w formie graficznej.
- Określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu, przedstawione w formie graficznej.
- Kopia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla inwestycji wymienionych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839).
- Dokumenty potwierdzające zapewnienie dostępu inwestycji do infrastruktury technicznej, w tym w zakresie dostaw energii i w zakresie dostaw wody oraz odbioru ścieków socjalno-bytowych – jeżeli istniejące uzbrojenie terenu nie jest wystarczające dla zamierzenia inwestycyjnego.
- Inne w razie potrzeby, jak np. licencja mapy, dokumenty, które pozwolą na ocenę spełnienia warunku dostępu do drogi publicznej.
Opłaty:
- Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – 598 zł.
- Z ww opłaty na wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu zwolnieni są właściciele i/lub użytkownicy wieczyści terenu, którego wniosek dotyczy.
- Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) – 17 zł
- Z opłaty za stwierdzenie pełnomocnictwa zwolnieni są:
- osoby poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ upoważnione do odbioru dokumentów
- małżonkowie, wstępni, zstępni lub rodzeństwo
- jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.).
Tryb Odwoławczy:
- Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem Wójta Gminy Lelkowo.
Uwagi:
- Dokumenty należy złożyć w sekretariacie urzędu Gminy Lelkowo.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.).
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503).
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy (Dz. U. poz. 2462).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.).