Wersja obowiązująca z dnia

Ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu

Miejsce załatwienia:

Referat Rozwoju Gospodarczego, pokój nr 10, na pierwszym piętrze Urzędu Gminy Lelkowo.

Telefon kontaktowy:

+48 55 244 81  28

Adres e-mailsekretariat@uglelkowo.pl

 

Sposób załatwienia sprawy:

  1. Złożenie wniosku o ustalenie warunków zabudowy lub o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  2. Wszczęcie postępowania.
  3. Sprawdzenie wniosku pod względem braków formalnych.
  4. Wezwanie do uzupełnienia braków formalnych we wniosku, a w przypadku niestwierdzenia braków formalnych - oględziny terenu objętego wnioskiem.
  5. Sporządzenie projektu decyzji o ustalenie warunków zabudowy lub o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego przez osobę uprawnioną zgodnie z art. 5. ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503).
  6. Uzgodnienie ww. projektu decyzji zgodnie z art. 53. pkt 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503) jak również przekazanie projektu decyzji wnioskodawcy celem zapoznania się i ew. wniesienia uwag.
  7. Po otrzymaniu uzgodnień i/lub opinii od organów - poinformowanie stron o zebranym materiale dowodowym. W przypadku wniesienia uwag przez wnioskodawcę – ewentualne naniesienie zmian w projekcie i ponowne wysłanie projektu celem uzgodnienia (pkt. 7.).
  8. Wydanie decyzji.

 

Termin załatwienia:

  1. Do 21 dni w przypadku  wolno stojących, nie więcej niż dwukondygnacyjnych budynków mieszkalnych jednorodzinnych o powierzchni zabudowy do 70 m2, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane, a budowa jest prowadzona w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych.
  2. Do 30 dni w przypadkach innych niż wyżej wymienione.
  3. Do 60 dni w sprawach szczególnie skomplikowanych.
  4. Czas załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu zgodnie z art. 35. § 5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.) „Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów doręczania z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2. pkt 7. ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych  (Dz. U. poz. 2320), okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.”
     

Wymagane dokumenty:

  1. Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej) – jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
  2. Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej – jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika  ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  3. Mapa zasadnicza lub, w przypadku jej braku, mapa ewidencyjna w postaci elektronicznej, w obowiązującym państwowym układzie odniesień przestrzennych lub w postaci papierowej.
  4. Określenie granic terenu objętego wnioskiem, jeśli teren inwestycji stanowi część działki ewidencyjnej lub działek ewidencyjnych, przedstawione w formie graficznej.
  5. Określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu, przedstawione w formie graficznej.
  6. Kopia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla inwestycji wymienionych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839).
  7. Dokumenty potwierdzające zapewnienie dostępu inwestycji do infrastruktury technicznej, w tym w zakresie dostaw energii i w zakresie dostaw wody oraz odbioru ścieków socjalno-bytowych – jeżeli istniejące uzbrojenie terenu nie jest wystarczające dla zamierzenia inwestycyjnego.
  8. Inne w razie potrzeby, jak np. licencja mapy, dokumenty, które pozwolą na ocenę spełnienia warunku dostępu do drogi publicznej.

 

Opłaty:

  1. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – 598 zł.
  2. Z ww opłaty na wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu zwolnieni są właściciele i/lub użytkownicy wieczyści terenu, którego wniosek dotyczy.
  3. Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) – 17 zł
  4. Z opłaty za stwierdzenie pełnomocnictwa zwolnieni są:
    - osoby poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ upoważnione do odbioru dokumentów
    - małżonkowie, wstępni, zstępni lub rodzeństwo
    - jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.).

 

Tryb Odwoławczy:

  1. Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem Wójta Gminy Lelkowo.

 

Uwagi:

  1. Dokumenty należy złożyć w sekretariacie urzędu Gminy Lelkowo.

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym  (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503).
  3. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.).
  4. Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy (Dz. U. poz. 2462).
  5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.).

 

Załączniki