Kierownictwo urzędu
S T A N I S Ł A W P O P I E L
tel. (55) 244 81 75
Wójt jest organem wykonawczym gminy.
Kompetencje wójta określa art. 30 ustawy o samorządzie gminnym, zgodnie z którym wójt wykonuje uchwały rady gminy i zadania określone przepisami prawa.
Do zadań wójta należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów uchwał rady gminy,
- określanie sposobu ich wykonania,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- wykonywanie budżetu,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Wójt kieruje bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
Wójt jest odpowiedzialny za prawidłową gospodarkę finansową gminy i za wykonanie budżetu.
W świetle art. 46 ustawy o samorządzie gminnym, oświadczenia woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem komunalnym składa jednoosobowo wójt albo działający na podstawie jego upoważnienia zastępca wójta samodzielnie albo wraz z inną upoważnioną przez wójta osobą. Jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata skarbnika gminy.
Wójt wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej(o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej). Może upoważnić swoich zastępców lub innych pracowników urzędu gminy do wydawania decyzji w imieniu wójta. Od decyzji służy odwołanie do samorządowego kolegium odwoławczego, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej (art. 39 ust. 1-2 i 5 ustawy o samorządzie gminnym).
W przypadkach niecierpiących zwłoki wójt może wydawać w formie zarządzenia przepisy porządkowe, jeżeli jest to niezbędne dla ochrony życia lub zdrowia obywateli oraz dla zapewnienia porządku, spokoju i bezpieczeństwa publicznego.
Wójt wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy, którego jest kierownikiem. W drodze zarządzenia nadaje urzędowi regulamin organizacyjny, określający organizację i zasady jego funkcjonowania. Może powierzyć prowadzenie określonych spraw gminy w swoim imieniu zastępcy wójta lub sekretarzowi gminy. Wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
SEKRETARZ GMINY LELKOWO
A G N I E S Z K A Z A J Ą C Z K O W S K A
tel. (55) 244 81 83
e-mail: a.zajaczkowska@uglelkowo.pl
ZADANIA I KOMPETENCJE SEKRETARZA GMINY
1. Wykonuje funkcję kierownika administracyjnego urzędu i w tym zakresie:
- opracowuje wspólnie z kierownikami referatów zakresy obowiązków dla poszczególnych stanowisk pracy,
- nadzoruje czas pracy pracowników,
- dba o wygląd budynku i jego otoczenie,
- nadzoruje właściwe wydanie środków na materiały biurowe,
- przygotowanie dokumentów dotyczących organizacji i funkcjonowania gminy i Urzędu oraz ich zmian (statut gminy, statut jednostki pomocniczej gminy, Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy, Regulamin pracy Urzędu Gminy).
2. Współpracuje z Radą Gminy - nadzoruje pracę biura obsługi rady. Jest odpowiedzialny za właściwe przygotowanie materiałów pod obrady sesji Rady Gminy,
3. Organizuje bibliotekę Urzędu i dba o stałe uzupełnianie zbiorów, w tym przede wszystkim aktów prawnych,
4. Nadzoruje kompletowanie dokumentacji z prac Rady Gminy oraz komisji,
5. Przeprowadza okresowe kontrole posiadania zbiorów prawnych oraz kontrole wykonania obowiązków merytorycznych przez podległych pracowników.
Wykonuje inne czynności powierzone na podstawie art. 33 ustawy o samorządzie gminnym.
SKARBNIK GMINY LELKOWO
M A R I A G A Ł A N
tel. (55) 244 81 02
e-mail: m.galan@uglelkowo.pl
ZADANIA I KOMPETENCJE SKARBNIKA GMINY
1. Nadzór nad działalnością Referatu Finansowego;
2. Wykonywanie zadań związanych z opracowaniem projektu budżetu gminy;
3. Opracowywanie budżetu gminy i czuwanie nad przestrzeganiem procedury;
4. Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami;
5. Prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami;
6. Realizacja zadań związanych z wykonywaniem budżetu;
7. Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz.