Wersja obowiązująca z dnia

Asystent rodziny (Etatów: 1/1 )

Informacje dodatkowe:

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:

Asystentem rodziny może być osoba, która spełnia warunki określone w art.12 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

a. Wymagania niezbędne:
1) Obywatelstwo polskie;
2) Wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
3) Wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje  co najmniej roczny  staż pracy z dziećmi  lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
4) Wykształcenie  średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
5) Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
6) Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
7) Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

b. Wymagania dodatkowe:
1) Umiejętność pracy w zespole 
2) Samodzielność w działaniu  oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
3) Komunikatywność, empatia,  asertywność, zaangażowanie
4) Odporność na sytuacje stresowe
5) Umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną
6) Znajomość obsługi komputera i programów biurowych
7) Prawo jazdy kat. B
 

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Zgodnie z art. 15 pkt 1 Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz.U. z 2019 r.,  poz. 1111 ze zm.)

1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
     a) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 473 ze zm.);
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1;
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1390 ze zm.), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.


III. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Lelkowie  był niższy niż 6% . 


IV. Wymagane dokumenty:

1) List motywacyjny; 
2) Życiorys ( CV);
4) Kserokopie świadectw pracy;
5) Kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór w załączeniu);
6) Kserokopie świadectw i dyplomów potwierdzających wykształcenie;
7) Oświadczenie , że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest  zawieszona ani ograniczona;
8) Oświadczenie, że kandydat  wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
9) Oświadczenie, że kandydat  nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
10) Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku ((w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie skierowany na badania wstępne);
11) Oświadczenie dotyczące danych osobowych po zakończeniu procesu rekrutacji (załącznik)
12) Oświadczenie o  pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych
 

Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą z własnoręcznym podpisem: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych ( tj. Dz.U. z 2019 r.,poz. 1781 ) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2019 r., poz.1282 )”.


V. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:

2019-12-04

b. Sposób:

Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko asystent rodziny” do dnia 04 grudnia 2019  r. do godziny 13:00. Dokumenty należy składać osobiście, bądź za pośrednictwem poczty na adres: 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej 
Lelkowo 17
14-521 Lelkowo
W godzinach  pracy  8:00- 15:00

c.  Miejsce:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lelkowie,
Lelkowo 17, 14-521 Lelkowo


VI. Informacje dodatkowe:

1) Zgodnie z ustawą z dnia 7 października 1999 o języku polskim (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1480) wszystkie wymagane dokumenty muszą być złożone w języku polskim.

Forma zatrudnienia: umowa o pracę 1/1 etatu
Decyduje data faktycznego wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Lelkowie.
Aplikacje, które wpłyną do GOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Każdy z kandydatów spełniających wymogi formalne zostanie powiadomiony o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu   55 244 81 84 .
Informacja  o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej  UG Lelkowo oraz  na tablicy informacyjnej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lelkowie.

 

Załączniki

Treść ogłoszenia

Wynik ogłoszenia