Informacja w sprawie składania wniosków z programu "Dobry start"
Od 1 lipca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start w związku z rozpoczęciem roku szkolnego 2025/2026.
Wnioski o świadczenie dobry start można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia odbywa się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.
Wnioski drogą online można składać od 1 lipca do 30 listopada przez:
- portal PUE ZUS lub aplikację mobilną mZUS
- Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/,
- bankowość elektroniczną.
Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.
Więcej informacji:
https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start
