Wersja obowiązująca z dnia

Informacja w sprawie składania wniosków z programu "Dobry start"

Od 1 lipca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych  rozpoczął przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start w związku z rozpoczęciem roku szkolnego 2025/2026.

Wnioski o świadczenie dobry start można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia odbywa się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.

Wnioski  drogą online  można składać od 1 lipca do 30 listopada przez:

  • portal PUE ZUS lub aplikację mobilną mZUS
  • Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/, 
  • bankowość elektroniczną.

Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.

Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.  Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.

Więcej informacji:

https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start