Wersja obowiązująca z dnia
Zezwolenie na prowadzenie imprezy masowej
Termin załatwienia
Wójt, wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie 7 dni od złożenia wniosku przez organizatora imprezy. Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej nie zwalnia organizatora od uzyskania zgody zarządzającego terenem na jej zorganizowanie. Jeżeli imprezy masowe są przeprowadzane przez tego samego organizatora w tych samych obiektach i na terenach do tego przystosowanych częściej niż 2 razy w roku lub są to imprezy, dla których opracowano terminarz, zostaje wydane zezwolenie na przeprowadzenie wskazanej liczby imprez masowych lub przeprowadzenie takich imprez w okresie jednego roku. W przypadku zmiany terminu imprezy masowej, mającej odbyć się jednorazowo lub według ustalonego terminarza, organizator imprezy na 7 dni przed jej terminem zawiadamia organ wydający zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej oraz Policję i wszystkie służby ratownicze.Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Lelkowo- Ref. Organizacyjny i Spraw Obywatelskich /pok.Nr 13/.
Telefon kontaktowy
/55/2448161Adres e-mail
sekretariat@uglelkowo.plSposób załatwienia
Wydanie decyzji administracyjnej.
Wymagane Dokumenty
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, składa w urzędzie gminy wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
Wzór wniosku do pobrania w załączniku na stronie urzędu lub do pobrania w ref.spraw obywatelskich w urzędzie/ pok.nr 13/.
Wzór wniosku do pobrania w załączniku na stronie urzędu lub do pobrania w ref.spraw obywatelskich w urzędzie/ pok.nr 13/.
Do wniosku należy dołączyć:
1. opinie: Komendanta Powiatowego /rejonowego,miejskiego/ Policji, Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, Dysponenta Zespołów Ratunkownictwa Medycznegoi Państwowego Inspektora Sanitarnego które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach;
Opinie ww. organów należy dołączyć do wniosku nie póżniej niż 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.
2. graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający:
oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i policji,
oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób na imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
3.instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej.
4.terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych- w przypadku imprez organizowanych cyklicznie.
5) informację o liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej, przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego ,informację o liczbie organizacji,oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
6) informację o osobie wyznaczonej na kierownika ds.bezpieczeństwa , w tym jego dane obejmujące: imię i nazwisko,PESEL,nr i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników ds.bezpieczeństwa impres masowych,a w przypadku imprezy masowej o podwyższonym ryzyku dodatkowo nr i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia,
7.informację o sposobie zapewnienia indentyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej- w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka
8) pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczaniu imprezy;
9. polisę potwierdzającą ubezpieczenie się organizatora imprezy od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprezy masowej (przedłożenie tego załącznika wymagane jest tylko w przypadku imprez, na które wstęp jest odpłatny);
10.pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego, w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki,
11.informację o powiadomieniu właściwego miejscowo Komendanta Oddziału Straży Granicznej,
12.harmonogram udostępniania obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu,jeżeli regulamin imprezy masowej przewidyje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania,
13) informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk w trakcie imprezy.(art. 6 i 7 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych)
W przypadku imprez organizowanych na drogach publicznych konieczne jest oddzielne zezwolenie.
1. opinie: Komendanta Powiatowego /rejonowego,miejskiego/ Policji, Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, Dysponenta Zespołów Ratunkownictwa Medycznegoi Państwowego Inspektora Sanitarnego które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach;
Opinie ww. organów należy dołączyć do wniosku nie póżniej niż 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.
2. graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający:
oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i policji,
oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób na imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
3.instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej.
4.terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych- w przypadku imprez organizowanych cyklicznie.
5) informację o liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej, przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego ,informację o liczbie organizacji,oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
6) informację o osobie wyznaczonej na kierownika ds.bezpieczeństwa , w tym jego dane obejmujące: imię i nazwisko,PESEL,nr i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników ds.bezpieczeństwa impres masowych,a w przypadku imprezy masowej o podwyższonym ryzyku dodatkowo nr i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia,
7.informację o sposobie zapewnienia indentyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej- w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka
8) pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczaniu imprezy;
9. polisę potwierdzającą ubezpieczenie się organizatora imprezy od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprezy masowej (przedłożenie tego załącznika wymagane jest tylko w przypadku imprez, na które wstęp jest odpłatny);
10.pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego, w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki,
11.informację o powiadomieniu właściwego miejscowo Komendanta Oddziału Straży Granicznej,
12.harmonogram udostępniania obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu,jeżeli regulamin imprezy masowej przewidyje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania,
13) informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk w trakcie imprezy.(art. 6 i 7 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych)
W przypadku imprez organizowanych na drogach publicznych konieczne jest oddzielne zezwolenie.
Opłaty
Za zezwolenie opłata skarbowa wynosi 82 zł.
Wniosek i załączniki od 1 stycznia 2007 r. nie podlegają opłacie skarbowej.
Wniosek i załączniki od 1 stycznia 2007 r. nie podlegają opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego (SKO) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji (za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, czyli wójta, burmistrza lub prezydenta miasta).
SKO rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
SKO rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
Uwagi
Imprezą masową jest imprezą masową artystyczną-rozrywkową,masową imprezą sportową,w tym mecz piłki nożnej: na której liczba miejsc wynosi:
- na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej — nie mniej niż 1000,
- w hali sportowej lub innym budynku umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej — nie mniej niż 500.
Kontrola imprez
W trakcie realizacji imprezy, na podstawie imiennego upoważnienia udzielonego przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, następuje kontrola zgodności przebiegu imprezy z warunkami określonymi w zezwoleniu. W przypadku stwierdzenia niespełnienia przez organizatora imprezy masowej warunków określonych w zezwoleniu, uprawniony przedstawiciel wójta, burmistrza lub prezydenta miasta może przerwać imprezę masową.
W trakcie realizacji imprezy, na podstawie imiennego upoważnienia udzielonego przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, następuje kontrola zgodności przebiegu imprezy z warunkami określonymi w zezwoleniu. W przypadku stwierdzenia niespełnienia przez organizatora imprezy masowej warunków określonych w zezwoleniu, uprawniony przedstawiciel wójta, burmistrza lub prezydenta miasta może przerwać imprezę masową.
Podstawa prawna
1) Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 120, poz. 1298 z późn. zm.);
2) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
3) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635).
2) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
3) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635).