Wersja nieobowiązująca z dnia

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

UDOSTĘPNIANIE  INFORMACJI  NA  WNIOSEK
 
Zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej (art. 10, ust.1) informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek zainteresowanego. Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub ustnej.
  1. Udostępnianie informacji na wniosek następuje:

    1. "bez zbędnej zwłoki", nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (art. 13, ust. 1), z zastrzeżeniem art. 13, ust. 2, który stanowi: "jeżeli informacja nie może być udostępniona w terminie określonym, podmiot obowiązany do jej udostępnienia w takiej sytuacji powiadamia o powodach opóźnienia oraz o terminie w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku";

    2. w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem, chyba, że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonej we wniosku (art. 14, ust. 1).
        
  2. Jeśli informacja może być przekazana niezwłocznie, w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informację nie składa pisemnego wniosku.

OPŁATY
 
Udostępnienie informacji następuje nieodpłatnie z wyjątkiem sytuacji, w której podmiot obowiązany do udostępnienia ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostęnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, podmiot ten w takiej sytuacji może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej poniesionym kosztom (art. 15).

ODMOWA UDZIELENIA INFORMACJI
 
Odmowa udzielenia informacji może nastąpić jedynie ze względu na jej niejawność (ochrona danych osobowych, prawo do prywatności, tajemnica państwowa, służbowa, skarbowa, statystyczna). Odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej. Odwołanie od decyzji rozpoznaje się w terminie 14 dni (art. 16, ust. 2, pkt 1).
 
MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU
 

Wnioski o udostępnienie informacji należy składać w Urzędzie Gminy w Lelkowie w pokoju nr 7 (sekretariat), lub przesłać pocztą na adres Urzędu, wniosek można także przesłać drogą elektroniczną na adres: sekretariat@uglelkowo.pl

 

Załączniki

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.